
Centrum Dokształcania i Doskonalenia Nauczycieli
- O nas
- Oferta
- Słowniczek FD
- Plan pracy
- Statut
- Dyrektorzy
- Nauczciele
- On-line
- Języki Obce
- Strefa Wedzy
- Kontakt
- Rekrutacja
- Ochrona danych osobowych
Regon: 15004607500000
Typ: Placówka Doskonalenia Nauczycieli
Organ prowadzący: Akademia Polonijna w Częstochowie
Organ wydający zezwolenie: Samorząd Województwa Śląskiego
Placówka: Niepubliczna
Nasza propozycja:
1. szkoleń dla Rad Pedagogicznych
2. szkoleń i kursów doskonalących w tym:
■ Kurs Instruktora Praktycznej Nauki zawodu
■ Kurs Kierownika wypoczynku dzieci i młodzieży
■ Kurs Kierowników wycieczek szkolnych lub imprez wyjazdowych
■ Kurs dla kandydatów na wychowawców wypoczynku dzieci i mtodzież
■ Pierwszą Pomoc Przedmedyczną
■ Kursy BHP, instruktażowe
Nasza oferta
■ Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego
■ Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego
■ Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
■ Doskonalenie kompetencji z zakresu wykorzystania technologii informacyjnych
■ Ewaluacja wewnętrzna w praktyce szkolnej- przygotowanie raportu
■ Doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie kształcenia zawodowego
■ Rodzice i szkoła- razem można więcej
■ Razem w nowej klasie
■ Rodzice i szkoła- razem można więcej
■ Rozwijamy zaplecze szkolne- maluchy na start
■ Sprawiedliwa ocena motywacją do lepszej nauki- warsztaty dla nauczycieli
Nauczyciele, uczestnicy kursu oligofrenopedagogika
■ Kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki
Nauczyciele, uczestnicy kursu organizacja i zarządzanie oświatą
■ Kurs kwalifikacyjny z zakresu organizacji i zarządzania oświata
Nauczyciele, uczestnicy kursu Terapia pedagogiczna
■ Kurs kwalifikacyjny z zakresu terapii pedagogicznej
Nauczyciele, uczestnicy kursu Tyflopedagogika
Kurs kwalifikacyjny z zakresu tyflopedagogiki
Nauczyciele, uczestnicy kursów:
■ Kurs kwalifikacyjne z języków obcych
■ Kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki Inne szkolenia
■ Szkolenia dla rad pedagogicznych
■ Instruktor Praktycznej Nauki Zawodu
■ Kierownik wypoczynku dzieci i młodzieży
■ Kierownik wycieczek szkolnych lub imprez wyjazdowych
■ Kurs dla kandydatów na wychowawców wypoczynku dzieci i mtodzieży
■ Pierwsza pomoc przedmedyczna
■ Kursy i szkolenia BHP
- Szkolenie rady pedagogicznej. Celem jest zapoznanie z problemem, przekazanie informacji, pogłębienie wiedzy dotyczącej aktualnych zagadnień edukacyjnych. Odbiorcą, rada pedagogiczna określonej szkoły/placówki.
- Konferencja (naukowa, metodyczna, informacyjno-szkoleniowa). Celem jest nabycie wiedzy dotyczącej istotnych, strategicznych dla edukacji zagadnień – poznanie opinii ekspertów i uczestników. Forma krótka (2-6 godz.) Odbiorcą, liczna grupa nauczycieli zainteresowanych proponowaną problematyką.
- Seminarium /forum/zespół problemowy. Celem jest pogłębienie wiedzy i wzbogacenie doświadczeń poprzez aktywną współpracę uczestników skupionych wokół określonego problemu. Forma krótka (2-5 godz.), często cykliczna. Odbiorą, mała grypa nauczycieli koncentrująca się na jednym temacie. Celem jest doskonalenie umiejętności praktycznych oraz wypracowanie konkretnych rozwiązań dydaktycznych, metodycznych, materiałów itp. Odbiorcą, grupa nauczycieli tej samej specjalności lub sprawujących te same funkcje. Czas trwania do 15 godzin.
- Nauczanie na odległość. Celem jest pogłębienie wiedzy i doskonalenie niektórych umiejętności, wymiana doświadczeń. Forma o zróżnicowanej długości. Odbiorcą, nauczyciele różnych specjalności. Nauka za pomocą Internetu (ponad 50% czasu szkolenia).
- Kurs doskonalący. Celem jest nabycie wiedzy i umiejętności w określonym obszarze, testowanie nowych rozwiązań w praktyce. Forma długa (minimum 15 godzin, cykl spotkań). Odbiorcą, nauczyciele zainteresowani pozyskaniem określonych umiejętności.
- Kurs kwalifikacyjny. Celem jest nabycie określonych kwalifikacji. Czas trwania określony w ramowym programie kursu zatwierdzonego przez MEN. Odbiorcą, czynni zawodowo nauczyciele poszerzający kwalifikacje.
- Kurs nadający uprawnienia. Celem jest zdobycie uprawnień niezbędnych do wykonywania określonej pracy. Forma długa, najczęściej wymagająca cyklu spotkań. Czas trwania określony w ramowym programie kursu zatwierdzonego zewnętrznie. Odbiorcą, nauczyciele zainteresowani uzyskaniem określonych uprawnień.
Formy doskonalenia
D -1: Konferencje (naukowe, metodyczne, informacyjno-szkoleniowe) |
D -2: Seminaria/fora/zespoły problemowe |
D -3: Warsztaty |
D -4: Nauczanie na odległość |
D -5: Kursy doskonalące |
D -6: Kursy nadające uprawnienia |
D -6 : Kursy kwalifikacyjneD -7 : Studiia podyplomowe z Akademią Polonijną |
Obszary tematyczne szkoleń
- Języki obce
- Przedmioty matematyczno-przyrodnicze
- Technologie informacyjne
- Przedmioty zawodowe oraz zmiany w kształceniu zawodowym
- Przedmioty artystyczne
- Edukacja europejska
- Problematyka wychowawcza
- Praca nauczyciela w formach pozaszkolnych
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna z uwzględnieniem doradztwa edukacyjno--zawodowego
- Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym
- Prawo oświatowe i zarządzanie oświatą
- Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
- Awans zawodowy nauczycieli
- Podstawa programowa wychowania przedszkolnego, kształcenia ogólnego i kształcenia w zawodach
SD -01 Jak zrealizować optymalną i bezpieczną prawnie inwestycję w szkole?
Szkolenie jest przeznaczone dla dyrektorów szkół realizujących lub planujących inwestycje w środki trwałe wymagające stosowania prawa budowlanego.
Zagadnienia: budowa, budowa basenu, budowa bloku sportowego, budowa boiska, dokumentacja inwestycji, inwestycja budowlana, inwestycje, JST, obiekt, obiekt budowlany, planowanie inwestycji, prawo budowlane, procedury inwestycyjne, proces inwestycyjny, przepisy prawa, przepisy regulujące inwestycje, realizowanie inwestycji, środki trwałe, szkolenie dla dyrektorów.
SD – 02 Jak zgodnie z prawem realizować zamówienia publiczne?
Uczestnicy szkolenia poznają najważniejsze ze względu na zgodność z prawem i zachowanie dyscypliny budżetowej zasady składania i rozstrzygania zamówień publicznych.
Zagadnienia: analiza dobrych praktyk, budżet, dyrektywy Unii Europejskiej, dyscyplina budżetowa, finanse publiczne, JST, komisje przetargowe, księgowanie, księgowość, powoływanie komisji, procedury, przepisy prawa, przetarg, środki publiczne, tryby zamówienia, uproszczony tryb zakupów, ustawa, zgodność z prawem
SD – 03 Przejdź na „ty” z księgowością – o przyjaznej księgowości w szkole / placówce oświatowej
Szkolenie przybliża zawiłości finansów szkolnych. Zagadnienia: budżet, finanse, finanse szkolne, jednostki budżetowe, JST, księgowość, przepisy prawa, rachunkowość, rachunkowość budżetowa, rozwiązania finansowe, wydatki i przychody.
SD -04 Promocja, integracja, współpraca – szkoła w społeczności lokalnej
Każda szkoła działa w złożonej rzeczywistości społecznej. Zagadnienia: darczyńca, dobra opinia, dział, fundator, połączenie, pozyskiwanie sponsorów, reklama, środowisko lokalne, zharmonizowanie.
SD -05 Rodzic, dziecko, nauczyciel – troje interesariuszy procesu nauczania w Twojej szkole
Dobre współpraca i komunikacja to połowa sukcesu w wychowaniu i kształceniu młodego człowieka. Zagadnienia: dobre realcje, edukacja, konsekwencje braku współpracy, kształcenie, poprawne realcje, różnorodność celów, sieć współpracy, współpraca.
SD -06 Zarządzanie przez budowanie zespołu – czy rada pedagogiczna może być zespołem?
Szkolenie jest skierowane do dyrektorów szkół i placówek oświatowych, którzy chcą lepiej wykorzystać potencjał tkwiący w pracy zespołowej nauczycieli.
Zagadnienia: członkowie zespołu, indywidualny potencjał, kierowanie, motywacja, opór zespołu wobec zmian, podnoszenie jakości pracy, potrzeby zespołu, praca zespołowa, proces zmiany, rada pedagogiczna, rozwój szkoły, szkolenie dla dyrektorów, współdziałanie, zwiększenie efektywności
SD -07 Rozwój w zmianie, zmiana w rozwoju – o przeprowadzaniu społeczności przez zmiany
Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę i umiejętności z zakresu psychologii zmiany.
Zagadnienia: opór zespołu wobec zmian, potrzeby zespołu, proces zmiany
SD – 08 Przywództwo edukacyjne w szkole – między teorią a praktyką
Szkolenie jest adresowane do dyrektorów szkół i placówek oświatowych, którzy zamierzają zachęcać swoich pracowników do współodpowiedzialności za jakość edukacji.
Zagadnienia: aktywne słuchanie, autodiagnoza, autorytet, autorytet formalny, autorytet nieformalny, brak współpracy, efektywna współpraca, jakość edukacji, kierownictwo, kierunki rozwoju, kompetencje miękkie, konstruktywna współpraca, kontrola, motywacja, narzędzia efektywnej komunikacji, narzędzia przywódcze, narzędzia zarządcze, nauczyciele, potrzeby zespołu, przewodniczenie, rozwój, sprawna komunikacja z zespołem, sytuacje trudne, zwierzchnictwo
Centrum elearningu
Serdecznie witamy na platformie zdalnego nauczania, która powstała na potrzeby szkoleń, prowadzonych metodą e-learningową przez CENTRUM DOKSZTAŁCANIA I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI.
Jeżeli zamierzasz podnieść swoje kwalifikacje zawodowe, zdobyć wiedzę, bo rozwój osobisty jest dla Ciebie ważny w życiu, a jednocześnie cenisz swój czas, weź udział w naszych kursach i szkoleniach on-line!
Na naszej Platformie znajdziesz informacje dotyczące poszczególnych kursów oraz bazę materiałów niezbędnych do nauki. Uczyć się możesz w dowolnym miejscu i czasie. Po zrealizowaniu kursu otrzymasz od nas zaświadczenie/certyfikat o ukończeniu kursu.
Serdecznie dziękujemy za skorzystanie z naszych szkoleń i życzymy powodzenia w ich realizacji.
KSZTAŁCENIE NA ODLEGŁOŚĆ
SP – 01 - w przedszkolu,
SP – 02 – w podstawowej,
SP – 03 - w zawodowej
SP – 04 – w licealnej
Organizator – Akademia Polonijna i Centrum Dokształcania Doskonalenia Nauczycieli
Adresatami studiów są: absolwenci szkół wyższych I i II stopnia, oraz nauczyciele posiadający kwalifikacje pedagogiczne (nauczycielskie). Ponadto kandydaci winni spełniać warunek posiadania wykształcenia językowego na poziomie B2 C1 lub inny certyfikat znajomości języka .
Słuchacze studiów podyplomowych którzy nie posiadają certyfikatu językowego będą przygotowani do zdania egzaminu zewnętrznego , w MCJ językowym upoważnionym do przeprowadzenia tego typu egzaminu.
Opłaty organizacyjne i egzaminu pokrywa słuchacz studiów podyplomowych.
Celem studiów jest: nabycie przez słuchaczy niezbędnych kompetencji do prowadzenia zajęć edukacyjnych z języka obcego.
Ramowy program studiów w wymiarze 360 godzin dydaktycznych w tym 60 godzin praktyk zawodowych, obejmuje moduły przedmiotów:
1. Podstawy glottodydaktyki
2. Wiedza o krajach z obszaru językowego
3. Metodyka nauczania języka
4. Lektorat języka wspomagany Platformą Językową
5. Seminarium
6. Praktyka.
SP - Każdy nauczyciel zna języki obce – angielski, niemiecki, francuski, hiszpański
Adresat
Nauczyciele różnych przedmiotów i typów szkół zainteresowani zdobywaniem kompetencji językowych w zakresie posługiwania się językami obcymi.
Cel
Umożliwienie nauczycielom, pracującym na różnych poziomach edukacyjnych, nabycia nowych lub doskonalenia wcześniej zdobytych umiejętności językowych z zakresu wybranego języka obcego.
Informacje organizacyjne
- Kurs języka obejmuje 60 godzin dydaktycznych. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, w godzinach popołudniowych. Przewidziano 30 zajęć trwających dwie godziny lekcyjne.
- Przydział do grup dla osób uczestniczących w kursie języka, zgodnie z poziomem znajomości języka obcego.
- Spotkanie informacyjno-organizacyjne, połączone z przeprowadzeniem testu diagnostycznego po zakończeniu elektronicznej rejestracji. .
Zajęcia będą odbywać się w następujących grupach:
- Grupa 1: Poziom B2 / poniedziałek, godz. 16.00
- Grupa 2: Poziom A1 / poniedziałek, godz. 15.30
- Grupa 3: Poziom B1+ / czwartek, godz. 16.00
- Grupa 4: Poziom A2 / czwartek, godz. 15.30
- Grupa 5: Poziom B1 / środa, godz. .15.30
- Grupa 6: Dla początkujących / środa, godz. 15.00
CENTRUM DOKSZTAŁCANIA I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
ADRES: ul. Gen. Kazimierza Pułaskiego 4/6,
42-200 Częstochowa
email: cddn@ap.edu.pl
tel: +48 34 368 42 70
fax: +48 34 324 96 62
Konto bankowe CDDN
Nazwa banku: Bank Millennium S.A.
Numer konta: 18 11602202 000000 0329626365
www.ap.edu.pl, https://ap.edu.pl/szkoly/centrum-doksztalcania-i-doskonalenia-nauczycieli/